Obchodné podmienky

Základné informácie

Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho  podľa Zákona na ochranu spotrebiteľa č. 102/2014 Zb. a vzťahujú sa na zmluvy uzatvorené na diaľku cez portál www.niecomodre.sk.

Predávajúcim je:

Prometeus s.r.o.

Popradská 66,040 11 Košice, Slovensko

DIČ : 2020052991

IČ DPH: SK2020052991

Okresný súd Košice I, oddiel sro  , vložka  č.25777/V

IBAN: SK3102000000002441668451

SWIFT:SUBASKBX

Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.

Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je 1) Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1, 2) Regionálna veterinárna a potravinová správa Košice, Hlinkova 1/c, 040 01 Košice.

Objednávka a uzavretie zmluvy

Odoslanie vyplnenej objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, na základe ponuky predávajúceho na portáli www.niecomodre.sk. K uzavretiu zmluvy dochádza potvrdením objednávky e-mailom zo strany predávajúceho.

Ceny tovaru

Všetky ceny produktov v e-shope sú konečné, vrátane všetkých daní. Predávajúci je registrovaným platiteľom DPH v Slovenskej republike. Cena produktu nezahŕňa náklady na doručenie. Tie sú uvedené aj v nákupnom košíku ešte pred dokončením objednávky, kde kupujúci vidí aj celkovú cenu objednávky vrátane nákladov na dodanie tovaru.

Platba za tovar

Predávajúci akceptuje platbu za objednaný tovar nasledujúcimi spôsobmi:

  • platba vopred prevodom na účet predávajúceho
  • platba vopred platobnou kartou

Súčasťou objednávky je povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu predávajúcemu za objednaný tovar.

Doručenie tovaru

Predávajúci doručuje tlačenú verziu časopisu prostredníctvom Slovenskej pošty. Cena poštovného je uvedená v nákupnom košíku. E-verzia časopisu sa doručuje na emailovú adresu uvedenú kupujúcim v objednávke.

Dodanie tovaru

Predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 7 pracovných dní po pripísaní platby na účet. Zvyčajná dodacia lehota je od 3 do 5 pracovných dní po pripísaní platby na účet predávajúceho.

Tlačená verzia časopisu sa považuje za prevzatú kupujúcim okamihom, keď Slovenská pošta, prípadne kuriér, doručí časopis kupujúcemu na adresu uvedenú v objednávke a odovzdá ju kupujúcemu alebo vloží do poštovej schránky kupujúceho. Kupujúci je povinný zaistiť voľný prístup k svojej poštovej schránke. Schránka musí byť riadne označená menom a priezviskom alebo názvom kupujúceho, a musí umožňovať voľné vloženie výtlačku tak, aby nedošlo k jeho mechanickému poškodeniu alebo k poškodeniu vplyvom počasia a aby bol chránený pred vytiahnutím nepovolanou osobou. Predávajúci nezodpovedá za prípadné nedoručenie, poškodenie alebo odcudzenie doručovaných výtlačkov, ak ho nezavinil, najmä v prípade, keď nebudú splnené podmienky uvedené v predchádzajúcej vete.

E-verzia časopisu sa považuje za doručenú, keď predávajúci obdrží e-mailové potvrdenie o doručení e-mailu od kupujúceho

Reklamačný poriadok

Ak predávajúci nedoručí titul riadne a včas alebo doručí nekvalitne vytlačený výtlačok, má kupujúci právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho. Reklamácie je možné uplatňovať do 3 dní od obdržania tlačenej alebo e-verzie časopisu u predávajúceho písomne na adresu Prometeus s.r.o., Popradská 66, 040 11 Košice alebo emailom na adresu info@niecomodre.sk .

Zákonné práva spotrebiteľov nie sú ustanoveniami tohto článku dotknuté. Rozsah, podmienky a spôsob uplatnenia zodpovednosti za chyby výtlačku a uplatnenie podmienok rozporu s kúpnou zmluvou sa pre spotrebiteľov riadi ustanovením § 612 a nasl. Občianskeho zákonníka.

Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, alebo jej odôvodnené zamietnutie.

Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď (ak to je možné) alebo najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu

Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo môže využiť len spotrebiteľ.

Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

– predaj periodickej tlače                                                                                   – poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho  poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

Záručná lehota

Záručná lehota je stanovená podľa všeobecne platných obchodných podmienok. Prijatý tovar vám odporúčame prezrieť alebo vyskúšať. Pokiaľ ide o chybu, ktorá je na prvý pohľad zrejmá (napr. v časopise chýbajúce alebo vymenené stránky), informujte nás ihneď formou reklamácie.

Alternatívne riešenie sporov

Kupujúci  má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na  info@niecomodre.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.

Ochrana osobných údajov

Kupujúci (v prípade ak je fyzická osoba) oznámi predávajúcemu svoje meno, priezvisko, adresu pre doručenie vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovej adresy.

Kupujúci (v prípade ak je právnická osoba alebo podnikateľ) oznámi predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ alebo IČ DPH, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 122/2013 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy.

Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky v tomto internetovom obchode.

Osobné údaje môžu byť na účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté tretím stranám – doručovacím spoločnostiam (kuriérom).

Kupujúci súhlasí s tým, aby údaje týkajúce sa jeho osoby, ktoré poskytol predávajúcemu (meno, priezvisko, resp. názov, adresa bydliska, sídla alebo prevádzky, telefónne číslo, e-mailová adresa), boli na účely vnútorných potrieb predávajúceho (sledovania a vyhodnocovania hospodárskej činnosti vydavateľa) a na účely marketingu realizovaného vydavateľom (týkajúceho sa predaja periodík vydavateľstva a iných aktivít vydavateľstva) spracovávané predávajúcim (alebo ním poverenou osobou) v elektronickej a inej podobe, vrátane spracovávania tých z nich, ktoré majú povahu osobných údajov, vydavateľom ako správcom v zmysle zákona 428/2002 o ochrane osobných údajov. Súhlas je poskytovaný na dobu do odvolania.

Vydavateľ týmto informuje každého kupujúceho – fyzickú osobu – ktorý poskytol svoje údaje na spracovanie, o jeho právach vyplývajúcich zo zákona číslo 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení (ďalej iba zákon), t.j. najmä o tom, že poskytnutie týchto údajov je dobrovoľné, že kupujúci má právo prístupu k nim a že má právo sa pri porušení zákona obrátiť na Úrad pre ochranu osobných údajov so žiadosťou o zaistenie nápravy, ako aj o ďalších právach vyplývajúcich z tohto zákona.
S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie internetového obchodu môže predávajúci ukladať na zariadení kupujúceho malé dátové súbory – cookies, vďaka ktorým si internetový obchod môže na určitý čas uchovávať údaje o činnosti a nastaveniach (napr. prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a pod.). Internetový portál predávajúceho používa súbory cookies na zapamätanie si používateľských nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu internetového obchodu. Kupujúci môže všetky súbory cookies uložené v jeho zariadení vymazať a prípadne internetový prehliadač vo svojom zariadení nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V takom prípade bude kupujúci pri opakovanej návšteve internetového obchodu pravdepodobne musieť manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby alebo funkcie internetového obchodu nemusia byť funkčné.